Z wielką chęcią wymieniam imię tej szkoły jako placówki, która zbudowała mnie jako artystę.
Maria Antosiewicz
Każdy z rekrutujących na uczelnie artystyczne ma swoje indywidualne doświadczenia. W serii wywiadów z absolwentami naszej szkoły, którzy z pozytywnym skutkiem przeszli ten proces, dowiadujemy się jak skutecznie przygotować się do egzaminów i jaki wpływ ma na to nauka w naszej szkole. Dziś zapytamy o to Marii Antosiewicz!
Zapraszamy zarówno na wywiad, jak i zapoznanie się z twórczością młodej artystki!
Ewelina Galla: Opisz nam, jak wyglądała rekrutacja na grafikę na ASP/UKEN w Krakowie. Którą część wspominasz jako najtrudniejszą?
Maria Antosiewicz: Pierwsza część rekrutacji, polegała na wysłaniu swojego portfolio. W przypadku UKENu trzeba było ograniczyć ilość prac, jednak po konsultacji z nauczycielką nie stanowiło to problemu. Najtrudniejszą częścią rekrutacji na obie uczelnie była rozmowa, ponieważ do końca nie wiedziałam czego się spodziewać.
E. G.: Ile czasu spędziłaś nad swoją teczką?
M. A.: Prace do teczki powstały na przestrzeni dwóch lat (chociaż najwięcej w miesiącach poprzedzających oddanie teczki). Sam układ behance lub pdf zajął około 4-5 tygodni, licząc konsultacje dotyczące odrzucania prac i kolejności ich ułożenia.
E. G.: Jak najlepiej, według Ciebie, dostosować teczkę do oceny wirtualnej? Mam na myśli portfolia w formie PDF lub właśnie na Behance.
M. A.: Behance jest według mnie najlepszym narzędziem do pokazania teczki wirtualnie, nie ma ograniczenia co do ilości prac, a także ma się więcej możliwości jeśli chodzi o formę pokazania prac.
E. G.: Jak wspominasz zajęcia rysunkowe w klasie artystycznej w Szkole Rysunku Zalubowski? Czego się tam nauczyłaś?
M. A.: Zajęcia wspominam bardzo dobrze, cieszę się że mogłam uczyć się od pomocnych i doświadczonych nauczycieli. Oprócz podstaw rysunku nauczyłam się też zabawy formą (chociaż dojście do tego zajęło trochę), a także większej otwartości w wybieraniu przyborów podczas robienia prac.
E. G.: Czy możesz nam zdradzić, jak wyglądały Twoje przygotowania do egzaminów?
M. A.: W przypadku ASP przeglądnęłam ponownie moje prace oraz pytania, które mogłyby pojawić się na rozmowie. Na UKEN wyszukałam nazwiska podane w wiadomości o egzaminie, aby domyślić się jakie pytania mogą się pojawić.
E. G.: Co przekonało cię do rekrutacji na wydział grafiki na krakowskim ASP i digital design na UKENie?
M. A.: Do rekrutacji na ASP przekonała mnie renoma uczelni, oraz fakt iż większość nauczycieli na zajęciach ukończyło właśnie tą uczelnie. W przypadku wyboru UKENu pomógł udział w dniu otwartym, gdzie przez rozmowę ze studentami mogłam zapoznać się z plusami i minusami nauki tam.
E. G.: Która pracownia najbardziej cię interesuje? Czy było to widać po Twoim portfolio?
M. A.: Najbardziej interesuje mnie pracownia rysunku narracyjnego. Myślę, że to zainteresowanie było widoczne tylko częściowo, z powodu obawy o zdyskredytowanie mnie ze względu na stylistykę w jakiej najczęściej rysuje.
E. G.: Czy masz swojego ulubionego artystę, który Cię inspiruje? I czy miałeś okazję o nim opowiedzieć podczas egzaminu?
M. A.: Mam kilka nazwisk artystów, które przywołałam podczas rozmów rekrutacyjnych. Na ASP zwrócono mi uwagę na to, aby szukać inspiracji nie tylko w głównym nurcie. Natomiast podczas rozmowy na UKEN komisja poprosiła o wymienienie artystów, których potencjalnie mogą znać.
E. G.: Czy poleciłabyś Szkołę Rysunku Zalubowski swoim znajomym, którzy planują rekrutować się na uczelnie artystyczne?
M. A.: Zdecydowanie! Po latach nauki w tej szkole zauważyłam postęp zarówno w umiejętnościach plastycznych, jak i rozumieniu sztuki. Pomoc nauczycieli w złożeniu ostatecznej wersji teczki jest niesamowita i budująca. Z wielką chęcią wymieniam imię tej szkoły jako placówki, która zbudowała mnie jako artystę.
E. G.: Dziękuję Ci za rozmowę i życzę wielu sukcesów na studiach!